Steget från barn till vuxenlivet!

En dag på balen, en dag med studentfirande och 12 hela år i skolan, allt är nu slut! Balen var rolig och en kväll man inte ville missa, alla uppklädda och så att jag självklart gick med Emma var underbart. Studenten, den var bara sjukt jävla rolig. Champagnefrukost, flaket, allt var grymt! Måste säga att jag kommer sakna klassen en hel del,  NÄR SPB!!! Sedan att skolan är slut, är för mig en jävla befrielse. så sjukt less på allt på slutet, bara glad att slippa de och att jag nu istället kan jobba och få lite pengar för all möda. Däremot så ångrar jag definitvt inte att jag flyttade till Nässjö och bodde där dessa 3 år. Klassen, alla bowlare och Emma, ni gjorde alla så de vart en tid jag aldrig glömmer. Alla klassfester och sjuka klasskompisar, alla roliga bowlingträningarna, de förbannade cirkelträningarna med Lilja, all tid på boendet med bowlarna och en tjötande Ingegärd efter oss och alla mysiga stunder med älsk! Men som sagt, nu är allt slut och ett nytt kapitel av livet ska påbörjas. Lite jobbigt är de att man inte vet ett skit om hur det kommer bli, vad man kommer att jobba med, boende och allting?. När man gick i skolan visste man alltid att man bodde hemma o allt var chill.  Men nu, nu är man VUXEN. Ialla fall på pappret....

Nu ligger man i sängen, tröttare än tröttaste sengångare. Två dar av firande av studenter och utflyttningsfest hos kusinen, sjukt kul att träffa massa folk. Folk jag känner, folk som tydligen känner mig också :P Jävligt skoj att va med kusin igen, det var ett bra tag sedan. Så nu är man lite sleten, så idag har det varit chill i sängen hela dagen. Vad som händer framöver i veckan vet jag ej, fixa ett gymkort och komma i form igen det är de ända jag vet. Man är ju ledig hela veckan, skönt som fan! sen till midsommar är det som vanligt, jag har inte en blekaste aning om vad jag i hela friden ska hitta på. men det brukar lösa sig, lite tråkigt att älsklingen inte är här då bara. Högtider ska la firas med nära o kära säger dem ju så !

Sen så undrar jag en hel del på dagarna också. Det är väldigt många som jag känner som tagit studenten senaste veckorna. vad i hela friden ska alla göra, vet alla vad dem vill? ska folk plugga, resa, jobba eller vad ska alla göra? för jag menar, jag har då ingen aning. eller jag vet att jag vill bowla och bo med Emma.. men sen då, jobb och boende allt sånt då? Hur vet man vad man vill egentligen. Nu är JAG vuxen, visst ta vara på mig själv de kan jag. men ändå, ett jävla stort steg att ta. skola och bo hos mamma, till att jobba och bo ensam. Sen så är det absolut sämsta året på länge att sluta skolan, med all lågkonjuktur och skit. Inte de lättaste att skaffa jobb i dagen samhälle direkt, så då måste man plugga. och det är ju de som jag verklinge ÄLSKAR! (eller inte.....Men som man säger, den som lever får se!

Älskar dig EmmaSandblom, du är underbar!

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är underbar <3<3<3

2009-06-15 @ 11:36:09
URL: http://chromebitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0